Az FIA hivatalosan jóváhagyta a Forma-1 2026-os szezonára vonatkozó aerodinamikai tesztelés tilalmát a sportszabályzat módosításával.
A jövőbeli technikai szabályok még nincsenek véglegesítve, azonban a csapatok már most is tisztában vannak a szabályok által kijelölt iránnyal.
Az 2023-as sportszabályzatot szokatlanul változtatták meg annak érdekében, hogy bevezessék az 2026-os ATR-tilalmat december 1-től december 31-ig. Ugyanezt a módosítást alkalmazták a 2024-es szabályokra is.
A sportszabályzat jelenleg mind a két év esetében kijelenti: "A 2026-os szezonra való fejlesztést célzó tesztelés megakadályozásának érdekében 2023. december 1-től 2025-ig tilos.
A szélcsatorna-tesztek tilalma kiterjed a minimális légcsatornázással rendelkező fékrendszer-alkatrészek fejlesztését célzó tesztpados tesztek kivételével.
Az ilyen tesztek nem vizsgálhatják egyidejűleg a karosszériának minősített alkatrészek vagy rendszerek teljesítményét vagy tartósságát, és nem végezhető szélcsatorna-teszt olyan autógeometriával, amely megfelel a 2026-os F1-es technikai szabályok tervezetének.
A 2024 végéig tiltották a 2026-ra vonatkozó CFD-szimulációkat is hasonlóan megfogalmazva. A csapatok továbbra is végezhetnek előzetes K+F munkát a 2026-os évre vonatkozóan, kivéve az aerodinamikai tesztekkel kapcsolatosakat.
A 2024-es F1-es sportszabályzat további módosításaiban megerősítették az alternatív gumikijelölés eltörlését, növelték a Pirelli gumiabroncsok tesztelésére engedélyezett napok számát 35-ről 40-re, és eltörölték azt a követelményt, hogy a tesztelésre csak az első futam és december 15. között kerülhet sor.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.