A VCARB 01 nem pusztán egy Red Bull másolat.

A korábban ismert Scuderia Toro Rosso és AlphaTauri csapat 2024-re új nevet kapott a Formula-1-ben.

A Red Bull most már nem csupán fiatal pilóták fejlesztésére összpontosít, hanem nyíltan is kifejezik azt a szándékukat, hogy szorosabbra fűzzék kapcsolataikat az anyacsapat, a Red Bullal, beleértve a műszaki területet is.

a_vcarb_01_nem_pusztan_egy_red_bull_masolata.png

Nem volt valószínű, hogy ez csak egyszerű másolatot eredményez, és a VCARB 01-ben valóban a saját stílusuk, a Red Bull által már alkalmazott ötletek keverednek, mint amit az RB18 és RB19 esetében láthattunk.

Az egyik fő mechanikai változás az új autón az előfutó rudak használata, amit a Red Bull már 2022-ben bevezetett az új szabályokkal együtt. Azóta a McLaren és a Sauber is követte ezt a megoldást a C44-gyel.

A ground effect-generáció egyik legnagyobb kérdése mindig az oldaldobozok megjelenése, és az RB esetében komoly változást láthatunk: a légbeömlő hasonló a Red Bulléhoz, de eddig minden más csapat más irányba fejlesztett idén.

Az itt látott elrendezés inkább az RB18-ra emlékeztet, ahol a Red Bull a 2023-as szezon során optimalizálta ezt a területet, hogy alacsonyabb és szélesebb legyen a karosszéria, ezáltal több helyet adva az oldaldoboz alatt.

Az oldaldoboz többi része nagyjából ugyanolyan, mint amikor az RB a 2023-as év végén abbahagyta, jól definiált felső és alsó részekkel, amelyek segítik az áramlások irányítását az autó hátsó rész felé. Az alsó rész mélyen behajlik az oldaldoboz eleje alatt, mielőtt meredeken lefelé hajolna, hogy eltakarja a hűtőket és az elektronikát.

Eközben felül a oldaldoboz előtti rész alatt jelentős hely marad, melyet egy domborzat szakít meg, mielőtt újra lefelé hajlana, ezzel egy csatornát létrehozva a karosszéria mellett, ami az autó hátsó részén található, kólásüveg alakú terület felé irányítja az áramlatokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr1818323381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok


 

süti beállítások módosítása