A technikai elemző szerint ez lehet a Mercedes újra pattogásának hátterében

Lewis Hamilton a gyengén teljesített pénteki időmérője után ismét panaszkodott arról, hogy a Mercedes autója túlságosan pattog, ami miatt nem tud bízni a W15-ben.

a_technikai_elemzo_szerint_ez_lehet_a_mercedes.png

A The Race szakírója, Gary Anderson pedig előállt egy elmélettel ezzel kapcsolatban.

Bár a delfinezés és a pattogás témája 2022-ben volt a csúcson, és manapság már igen keveset hallani róla, a Mercedes idei autója mégis szenved tőle, és a versenyzők Szaúd-Arábiában ismét panaszkodtak is rá.

Elég komoly a pattogás, amelyet eddig nem tudtunk megoldani – mondta Hamilton az időmérőt követően.

Mindenféle beállításváltoztatást kipróbáltunk, de egyszerűen nem tudunk megszabadulni a pattogástól. Miközben ez magától értetődőnek tűnik, ezek a megjegyzések mégis sokat elárulnak, vélekedik Anderson.

Melegebb körülmények között egy olyan autó, amely annak a határán van, hogy gondba kerüljön a légáramlás-elválasztással, alapvetően több problémába ütközhet.

Emellett a meleg miatt az autók alapból kevesebb leszorítóerőt is termelnek.

A mostani generációs autóknál ennek a leszorítóerőnek a 75 százalékát a padlólemez biztosítja.

Ez kritikus a légáramlás-elválasztási gondok kezelésében, és főként a padlólemez első szakasza az, amely kulcsfontosságú ebből a szempontból.

Azok alapján, amit Hamilton mondott, az FP3 alatt egy nagyobb leszorítóerős hátsó szárnnyal jobban működött az autója.

Ennek azonban nem sok köze volt a tényleges szárnyhoz, mivel sokkal inkább az számított, hogy napközben még melegebb volt az időjárás.

Ez kisebb leszorítóerőt jelent, vagyis az autó valamivel messzebb van a talajtól. És a légáramlás-elválasztás is növekszik, mivel a vékonyabb levegőréteg miatt hamarabb kezdődik és később ér véget.

Az időmérőn ezzel szemben ugye már villanyfénynél és hűvösebb körülmények között mennek, tehát a leszorítóerő mértéke is megnő a vastagabb légréteg miatt.

A magasabb leszorítóerő miatt pedig az autó közelebb kerül a talajhoz, ami rontja a szeparációs problémákat a padlólemeznél, hiszen azok hosszabb ideig állnak fent és agresszívebbek is.

És ez az oka annak, hogy többet pattog a Mercedes autója, miközben a többi alakulat nem igazán panaszkodik erre.

Mivel azonban nem látjuk, melyik csapat pontosan milyen filozófia szerint építi fel a padlólemezét és vezeti az ottani légáramlatokat, így konkrét válaszokat csak akkor kapnánk, ha esetleg megpillanthatnánk egy-egy autót alulról is, ahogyan mondjuk történt az tavaly Monacóban néhány baleset miatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr2318352701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása