Lewis Hamilton a gyengén teljesített pénteki időmérője után ismét panaszkodott arról, hogy a Mercedes autója túlságosan pattog, ami miatt nem tud bízni a W15-ben.
A The Race szakírója, Gary Anderson pedig előállt egy elmélettel ezzel kapcsolatban.
Bár a delfinezés és a pattogás témája 2022-ben volt a csúcson, és manapság már igen keveset hallani róla, a Mercedes idei autója mégis szenved tőle, és a versenyzők Szaúd-Arábiában ismét panaszkodtak is rá.
Elég komoly a pattogás, amelyet eddig nem tudtunk megoldani – mondta Hamilton az időmérőt követően.
Mindenféle beállításváltoztatást kipróbáltunk, de egyszerűen nem tudunk megszabadulni a pattogástól. Miközben ez magától értetődőnek tűnik, ezek a megjegyzések mégis sokat elárulnak, vélekedik Anderson.
Melegebb körülmények között egy olyan autó, amely annak a határán van, hogy gondba kerüljön a légáramlás-elválasztással, alapvetően több problémába ütközhet.
Emellett a meleg miatt az autók alapból kevesebb leszorítóerőt is termelnek.
A mostani generációs autóknál ennek a leszorítóerőnek a 75 százalékát a padlólemez biztosítja.
Ez kritikus a légáramlás-elválasztási gondok kezelésében, és főként a padlólemez első szakasza az, amely kulcsfontosságú ebből a szempontból.
Azok alapján, amit Hamilton mondott, az FP3 alatt egy nagyobb leszorítóerős hátsó szárnnyal jobban működött az autója.
Ennek azonban nem sok köze volt a tényleges szárnyhoz, mivel sokkal inkább az számított, hogy napközben még melegebb volt az időjárás.
Ez kisebb leszorítóerőt jelent, vagyis az autó valamivel messzebb van a talajtól. És a légáramlás-elválasztás is növekszik, mivel a vékonyabb levegőréteg miatt hamarabb kezdődik és később ér véget.
Az időmérőn ezzel szemben ugye már villanyfénynél és hűvösebb körülmények között mennek, tehát a leszorítóerő mértéke is megnő a vastagabb légréteg miatt.
A magasabb leszorítóerő miatt pedig az autó közelebb kerül a talajhoz, ami rontja a szeparációs problémákat a padlólemeznél, hiszen azok hosszabb ideig állnak fent és agresszívebbek is.
És ez az oka annak, hogy többet pattog a Mercedes autója, miközben a többi alakulat nem igazán panaszkodik erre.
Mivel azonban nem látjuk, melyik csapat pontosan milyen filozófia szerint építi fel a padlólemezét és vezeti az ottani légáramlatokat, így konkrét válaszokat csak akkor kapnánk, ha esetleg megpillanthatnánk egy-egy autót alulról is, ahogyan mondjuk történt az tavaly Monacóban néhány baleset miatt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.