Az F1 versenysorozatban 2026-tól változnak a hajtásláncok szabályai. A bonyolult MGU-H rendszer eltűnik, és inkább az MGU-K által termelt elektromos energia lesz hangsúlyosabb.
Emellett a V6-os turbómotorok fenntartható üzemanyagokkal fognak működni, de ezek csak a teljesítmény 50%-át adják majd a szabályok szerint.
A Red Bull csapata és leányvállalata, az RB, 2026-ra a Honda motorokról a saját Red Bull Powertrains erőforrásaira vált át, amelyhez a Ford is csatlakozik.
A Red Bull számára a saját motorfejlesztés jelentős lépés, amit Christian Horner a csapat történetének "legnagyobb kihívásának" nevezett. Bár pletykák keringenek arról, hogy a projekt lemarad a versenytársak mögött, és Verstappen is fontolgatja a lehetőségeit, a holland pilóta szerint egyelőre "nincs miért aggódnia".
Verstappen elismerte, hogy nagy kihívás lesz versenyezni a meglévő gyártókkal, különösen a 2026-tól csatlakozó Audi ellen. Bár nem könnyű megverni ezeket a jól ismert motorszállítókat, de nagyon izgatottak és bizakodóak a projekt sikerét illetően.
Horner tavaly nyáron azt kívánta, hogy az FIA újragondolja a hibrid erőforrás teljesítményének 50/50%-os megosztását, és növelje a belső égésű motorok szerepét a versenyek minősége érdekében.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint ez inkább a Red Bull félelmét mutatja, hogy lemaradnak a mezőnytől.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.