Bár 2022-ben a delfinezés és a pattogás nagyon népszerű volt, manapság már ritkábban emlegetik őket. Mégis, a Mercedes idei versenyautója továbbra is küzd vele, és a versenyzők Szaúd-Arábiában ismét panaszkodtak rá. Hamilton az időmérő után nyilatkozott.
Az autó továbbra is szenved a pattogástól, még az összes kipróbált beállításváltoztatás ellenére sem tudtuk még megoldani. Anderson szerint ezek a megjegyzések sokat elárulnak.
Melegebb körülmények között egy olyan autó, amely már a légáramlás-elválasztás határán van, több problémával találhatja szembe magát.
Emellett a melegebb idő miatt az autók kevesebb leszorítóerőt is generálnak alapvetően. A jelenlegi generációs autók esetében a padlólemez biztosítja a leszorítóerő 75%-át.
Ez kritikus a légáramlás-elválasztási problémák kezelésében, különösen a padlólemez első része kulcsfontosságú ebből a szempontból. Hamilton szerint az FP3 alatt egy nagyobb leszorítóerős hátsó szárnyjal jobban működött az autója, bár ennek kevés köze volt a tényleges szárnyhoz, mivel az időjárás még melegebb volt.
Ez alacsonyabb leszorítóerőt jelent, tehát az autó kissé távolabb van a talajtól. A légáramlás-elválasztás is javul, mivel a vékonyabb levegőréteg miatt hamarabb és később éri el a teljes hatását.
Az időmérőn viszont már hűvösebb körülmények uralkodnak, tehát a leszorítóerő növekszik a vastagabb légréteg miatt.
A magasabb leszorítóerő közelebb viszi az autót a talajhoz, ami rontja a padlólemez szeparációs problémáit, mivel azok hosszabb ideig fennállnak és agresszívebbek is.
Ez magyarázza, hogy miért pattog többet a Mercedes autója, miközben más csapatok nem panaszkodnak rá.
Mivel nem ismerjük a csapatok pontos filozófiáját a padlólemez kialakításában és a légáramlatok irányításában, konkrét válaszokat csak akkor kaphatnánk, ha alulról is láthatnánk az autókat, például ahogyan tavaly Monacóban néhány baleset után történt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.