Max Verstappen A Győzelme Kulcsa

Bár a stopperen az első három versenyhez hasonlóan a Formula-1 Japán Nagydíján is Max Verstappen szerezte meg a pole-pozíciót, a holland versenyző kifejezte elégedetlenségét az autóval: szombaton elmondta, hogy a hosszú etapok alatt nem érezte magát olyan kényelmesen, mint korábban.

max_verstappen_a_gyozelme_kulcsa.png

Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy már a selejtező előtt elvégeztek néhány módosítást, amelyek kulcsfontosságúak voltak a suzukai győzelemhez: "Szerintem ez egy nagyszerű győzelem volt. Eltartott egy kis ideig, míg hozzászoktam az autóhoz, de úgy gondolom, sikerült néhány jó változtatást végrehajtanunk az autón a selejtező során, ami aztán segített ma" – értékelte Verstappen a verseny után.

Így az első szakasz után voltak néhány apró változtatás az autón, amelyek segítettek abban, hogy még kényelmesebben érezzem magam, és amikor szükség volt rá, képes voltam gyorsabban menni. Amikor óvnom kellett a gumikat, azt is meg tudtam tenni. Mindig jó érzés a vezetés közben. A közepes és kemény gumik... Talán a kemények jobban működtek, de összességében úgy gondolom, mindkettővel rendkívül versenyképesek voltunk.

Az FIA sajtótájékoztatóján Verstappen mérnöke, Gianpiero Lambiase egy ponton rádiózott, hogy "nem akarom azt mondani, hogy igazam volt". A világbajnokhoz fordultak ezzel kapcsolatban, aki nevetve reagált:

Nos, volt egy kis... nem értek egyet vele, de megkérdezte, hogy biztosan azt akarom-e csinálni, mire én azt mondtam, hogy igen, biztos vagyok benne. Aztán kiderült, hogy tévedtem, úgyhogy neki lett igaza. De ez valahol még motivál is, mert úgy voltam vele: 'oké, még ha nem vagyok teljesen elégedett az egyensúllyal, igyekszem a lehető legkonzisztensebb maradni anélkül, hogy felháborodnék'. De jó a kapcsolatunk, és igen, ez jól működik így.

A változtatások természetéről Verstappen nem árult el sokat: "Alapvetően az időmérő előtt nem voltam elégedett, aztán végrehajtottunk néhány változtatást. Természetesen nem mehetek bele a részletekbe, de segített, sokkal jobb volt a vezetés és jobban tudtam tartani az autót ellenőrzés alatt."

Verstappen eddig négyből három versenyt nyert 2024-ben, és valószínűleg Ausztráliában is jó esélye lett volna minderre a fékproblémája nélkül. Amikor megemlítették neki, hogy Toto Wolff, a Mercedes főnöke a Japán GP után úgy nyilatkozott, hogy senki sem fogja őt már idén utolérni, erre így reagált a 26 éves versenyző:

Toto mostanában nagyon kedves és dicsérő dolgokat mond rólam!" – jegyezte meg félig nevetve Verstappen, aki az ő leigazolásáról szóló szavaira is reagált. "Nem tudom. Még mindig hosszú az idény, nem szeretnék túl sokat gondolkodni a hátralévő részen. Versenyről versenyre akarok haladni.

Tudom, hogy lesznek pályák, ahol nehezebb dolgunk lesz, de persze amikor olyan helyszínre érkezünk, ahol tudjuk, hogy gyorsak vagyunk, azt ki kell használnunk és a maximumot kell nyújtanunk csapatként, és ezt próbáljuk tenni. Tudom, hogy lesznek nehezebb pályák is, de ott is meg kell maximálnunk a lehetőségeinket, mert más csapatok is nyerhetnek.

Amikor Verstappenre rákérdeztek, milyen pályákon lesz nehezebb dolga a Red Bullnak, így válaszolt: "Szerintem ha visszatekintünk a múltra, az utcai pályák nehezebbek számunkra. Úgy gondolom, hogy az autónk javult a lassú részeken, de az utcai pályákon fontos a vezethetőség és az autó viselkedése a rázóköveken, huplikon. Ez még részben ismeretlen terület számunkra, szóval majd meglátjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr5518376375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása