A Mercedes kétséges szuzukai tervének mögött állt

George Russell a hetedik, míg Lewis Hamilton a kilencedik helyen fejezte be a múlt hétvégi Japán Nagydíjat. Ez az eredmény annak köszönhető, hogy a gyenge időmérő edzés és a problémás első szakasz miatt nem volt valós esélyük előrelépni.

a_mercedes_ketseges_szuzukai_tervenek_mogott_allt.png

Amikor a versenyt az első körös baleset miatt piros zászlóval felfüggesztették, a csapat úgy döntött, hogy mindkét versenyzőjüknek kemény Pirelli abroncsokat szerel fel az új rajtra, és megpróbálnak velük hosszabb ideig versenyezni a szuzukai aszfalton, ami nagyon megviseli a gumikat.

Azonban a verseny második felében látható gyenge tempójuk miatt végül feladták az eredeti tervet, és kénytelenek voltak két alkalommal is megállni a boxban. Így Hamilton és Russell a közepes abroncsokon próbáltak még valamit kihozni magukból a futam utolsó körében.

Amikor megkérdezték a csapatot, miért próbálták meg az egy megállásos stratégiát, ami csak Charles Leclerc-nek sikerült az élmezőnyben, azt válaszolták, hogy egyszerűen más utat akartak próbálni, mint az előttük haladó autók. Voltak még két friss kemény abroncsuk, és az első körben a közepes keverékből már használtak egyet, így úgy gondolták, megvalósítható az egy megállásos terv.

Ezt Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke is megerősítette: Úgy gondoltuk, hogy kicsit másképp próbálkozunk. A legjobb tíz között csak nekünk és a McLarennek volt két új kemény abroncsa. A Red Bullnak és a Ferrarinak két közepes volt, és nem volt elegendő információ arról, hogy hogyan viszonyulnak egymáshoz a két abroncstípus teljesítménye.

Egyszerűbb lett volna teljesíteni az egy megállást két keménnyel, mint egy közepessel és egy keménnyel, de a piros zászló miatt már használtuk a közepeseket. Ha pedig megnézzük a mezőny többi részét, akkor nem fenyegetett minket veszély hátrébbról. Ők lassabbak voltak nálunk, így arról volt szó, hogy eltérő stratégiát alkalmazzunk – magyarázta Shovlin.

Az, ami sikerült Leclerc-nek, sajnos egyáltalán nem jött össze a két Mercedes számára, ráadásul Hamilton még egy kisebb sérülést is szenvedett az újraindításnál. A probléma az volt, hogy a kemény abroncsokon futott szakaszunk végén gyenge volt a teljesítményünk. Sok időt veszítettünk a forgalomban, de alapvetően nem voltunk elég gyorsak, és most próbáljuk kideríteni, miért.

A gumik Szuzukában könnyen túlmelegszenek. Ezért van némi túlmelegedés, és amikor a forgalomba kerülsz, csökken a tapadás, többet csúszkálsz. Mi főként a lassabb kanyarokban szenvedtünk. Itt volt a legnagyobb probléma, például a visszafordítóban, a sikánban, ezeken a helyeken veszítettünk sok időt. Nem tudtuk megfelelően irányítani az autót, és a gumik kopásával csak romlott a helyzet.

A Mercedes még mindig keresi a válaszokat arra, hogy miért nem sikerült nekik jól szerepelni az első szakaszban, mivel a második kemény abroncsos etapjuk és az utolsó, közepesen futott szakaszuk erősebb volt, közelebb kerülve ahhoz, amit a McLaren és a Ferrari teljesített.

Nem mondhatom, hogy teljesen értjük a problémát. Frissiben ért véget a futam, így a következő napokban ezzel fogunk foglalkozni, hogy kiderítsük, pontosan miért voltunk olyan lassúak Leclerc-hez képest, aki nagyszerűen teljesített az első szakaszban, és jóval tovább tudott menni.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr7918378343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása