A Honda közölte, hogy jelenleg a 2026-os motorprojektjükön dolgoznak

Az utóbbi hat évben a japán márka a Red Bull partnereként tevékenykedett, és komoly sikereket értek el Max Verstappen három bajnoki címével. Azonban 2026-ra az Aston Martin lesz a gyári partnerük.

a_honda_kozolte_hogy_jelenleg_a_2026-os_motorprojektjukon_dolgoznak.png

Mivel az elmúlt években jelentős tapasztalatot szereztek a V6-os belső égésű motor fejlesztésében, a Honda arra az elhatározásra jutott, hogy a közelgő szabályváltozások idején főként az elektromos komponensek fejlesztésére fog összpontosítani.

Ez azért fontos, mert a jövőben a hagyományos és az elektromos erőforrások megoszlása nagyjából 50/50-re fog változni, elsősorban a 350 kW-os MGU-K bevezetése miatt, miközben a turbóra szerelt MGU-H teljesen kikerül az új szabályozásból.

Ez az irány eltér attól, amit jelenlegi partnereik, a Red Bull képviselnek, akik új motorgyártóként elsősorban a belső égésű motor fejlesztésére összpontosítanak, míg az elektromos oldalt a Forddal közösen dolgozzák ki.

Kezdetben az elektromos oldalra fogunk koncentrálni, azaz a különféle elektromos motorkomponensekre és az akkumulátorra. Ez a munka teljes mértékben összhangban áll célkitűzéseinkkel. Természetesen párhuzamosan fejlesztjük a belső égésű motort is, bár még nem értünk el V6-os szintet. Jelenleg csak egy hengert tesztelünk.

Bár a Honda hivatalosan visszavonult a Forma–1-ből 2021 végén, a Red Bull partnerséget továbbra is fenntartotta, és 2025 végéig még mindig ők szállítják az erőforrásokat a csapatnak. Vatanabe elmondta, hogy a részleges visszavonulás miatt sok munkatársuk más projektekbe került, így új alkalmazottakat kell felvenniük a 2026-os visszatérés előtt.

Az HRC emellett egy új céget is alapított az Egyesült Királyságban, amelynek fő feladata az lesz, hogy előkészítse és karbantartsa az Aston Martinnak szánt 2026-os hajtóegységeket. Emellett a Honda amerikai kirendeltsége, amely többek között az indycaros motorprojektet és az Acura IMSA-projektet felügyeli, szintén segíteni fog az F1-es tevékenységekben.

Amikor bejelentettük, hogy kiszállunk a Forma–1-ből, a legtöbb mérnök elhagyta a részleget. Fontos szakemberek más projektekbe kerültek, így most újra fel kell tölteni ezeket a pozíciókat, de természetesen nem ugyanazzal a személyzettel.

„Regisztráltuk a HRC UK céget, de még nem döntöttük el a pontos helyét. Főként azért tettük ezt, mert szeretnénk alkalmazottakat találni az Egyesült Királyságban. Ez azonban időt vesz igénybe, mert gyakran vannak kertészeti szabadságok. Ezért már nyáron szeretnénk embereket felvenni, és ezért hoztuk létre a céget” – fejezte be Vatanabe.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr3418394181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása