Az Aston Martin új csomagja csupán az első lépés

Az Aston bebiztosította helyét a középmezőny elején, de eddig főként az ötödik helyen álltak, kicsit lemaradva a negyedik helyezett Mercedestől. A 2023 eleji dobogós sikereiket egyelőre nem tudták megismételni, és a különböző pályákon elég változó a teljesítményük.

az_aston_martin_uj_csomagja_csupan_az_elso_lepes.png

Az időmérők és a versenytempójuk között is jelentős különbségek vannak.

Különösen Fernando Alonsóra jellemző, hogy az időmérőkön az autó teljesítményén felül tud teljesíteni, mielőtt a futamon visszaesik a csapat megszokott helyére a rangsorban.

Dan Fallows műszaki igazgató elárulta, már tudják, miért jobb az autó egyes pályákon, mint máshol, és ezt a tudást hasznosítják a nagy imolai csomagjukban, amely újratervezett padlólemezt, új első szárnyat és diffúzort tartalmaz.

A frissítések nagy része az év elején bemutatott, tesztelt autóból származik, és azt szeretnénk fejleszteni.

Láttuk, hogy egyes pályák jobban fekszenek nekünk, mint mások, és erre próbáltunk ügyelni, hogy mindenhol jól teljesítsünk.

A ground effect autók korszakában vagyunk, amelyeknek sajátos működési ablaka van, és ezt próbáljuk folyamatosan szélesíteni. Tehát, ha fejlesztési csomagot hozunk, akkor meg akarunk győződni róla, hogy minden körülmény között megfelel.

A 2023-as idény első felében az Aston volt a meglepetés, de végül fokozatosan visszacsúsztak az ötödik helyre, mivel nem tudták tartani a lépést a többi csapat fejlesztéseivel.

Fallows elmondta, hogy ez a visszaesés sok tanulsággal járt, amit most alkalmaznak az „elég agresszív fejlesztési programjukban.

Rájöttünk, hol tudunk többet tenni a korábbiakhoz képest, és vannak dolgok, amikkel óvatosabbnak kell lennünk. Ez egy tanulási folyamat, és most már magabiztosabbak vagyunk abban, hogy működni fognak a fejlesztések.

Elég agresszív a terv. Már a szezon elején tudtuk, hogy olyan autónk van, amiben sok lehetőség rejlik, ezért biztosra akartunk menni, hogy folyamatosan érkezzenek újítások.

Valószínűleg ez az eddigi legnagyobb csomag, de csak egy része a tervünknek, és a következő versenyeken tovább akarunk haladni.”

Pénteken az első szabadedzésen csak Alonso próbálta ki a csomagot, hogy összehasonlíthassák a régi specifikációval.

A szünet után a második gyakorlásra Lance Stroll autójára is felkerültek az újítások, ahol a 10. és 13. helyen végeztek, közel egy másodpercre az élen végző Charles Leclerc-től.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr718408381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása