Hivatalos: Forma–1 2026-os Autókoncepciója
Az FIA nyilvánosságra hozta az első képeket a Forma–1 2026-os autóiról, miközben a szabályokat várhatóan a hónap későbbi részében fogadják el.

hivatalos_forma_1_2026-os_autokoncepcioja.png

A Kanadai Nagydíj előtt az FIA közzétette a legfontosabb részleteket a 2026-ban érkező új autókoncepcióról, amely új hajtóegységekkel és kötelezően használandó, teljesen fenntartható üzemanyagokkal érkezik.

Az új, aktív aerodinamikával felszerelt autók 30 kg-mal lesznek könnyebbek a mostaniaknál, valamint rövidebb és keskenyebb kialakítást kapnak. A tengelytáv 3600 mm-ről 3400 mm-re csökken, az autók szélessége pedig 2000 mm-ről 1900 mm-re. Emellett a padlólemez maximális szélessége is 150 mm-rel csökken.

Bár az F1 megtartja a 2022-ben bevezetett 18 colos kerekeket, az első gumik szélessége 25 mm-rel, a hátsóké pedig 30 mm-rel lesz kisebb, remélve, hogy ez nem csökkenti jelentősen a tapadást.

Az új motorszabályokhoz való tökéletes illeszkedés és az autók jobb követhetősége érdekében a leszorítóerőt 30 százalékkal, a légellenállást pedig 55 százalékkal csökkentik. Az autó fő elemeit, mint a mozgatható szárnyakat, úgy tervezték, hogy minimalizálják a piszkos levegőt.

Ennek része a keskenyebb első szárny, az első kerekek fölötti szárnyelemek eltávolítása, valamint az oldaldobozok előtti elemek, amelyek a légáramlatokat befelé terelik az első kerekek felől.

Az autó hátuljára egy háromelemes aktív hátsó szárny kerül, egyszerűsített véglapokkal, miközben az alsó derékszárnyat teljesen eltávolítják. A 2026-os autók részben teljesen sík padlólemezt kapnak, a diffúzor pedig kevésbé lesz jelentős, hogy csökkentsék a szívóhatást és a teljesítmény kevésbé függjön a rendkívül merev és alacsony beállításoktól.

Az autók biztonságát is növelni kívánják, például bevezetik a kétlépcsős első ütközőzónát, és erősebbé teszik az oldalsó ütközőzónát. A felső bukócsőnek a korábbi 16 G helyett már 20 G-t kell elviselnie, és a hátsó szárnyak véglapjain lévő lámpák fénye is erősödik.

Az FIA együléses autókért felelős Nikolasz Tombazisz "mérsékelt forradalomnak" nevezte az új szabályokat, és szerinte tökéletesen illeszkednek az F1 lényegéhez. "Ezzel az új szabálycsomaggal az FIA olyan autógenerációt kívánt létrehozni, amely teljes összhangban van a Forma–1 DNS-ével."

"Olyan autókat, amelyek könnyűek, hihetetlenül gyorsak és mozgékonyak, miközben a technológia csúcsát képviselik. Ennek elérése érdekében egy úgynevezett 'fürge' autókoncepciót dolgoztunk ki. A 2026-os technikai szabályzatot úgy alakítottuk ki, hogy szorosabb legyen a versenyzés, javuljon a csapatok közötti versengés és látványosabbak legyenek a hétvégék."

Az FIA elnöke, Mohammed bin Szulajm hozzátette: "A Forma-1-gyel közös célunk az volt, hogy olyan autót hozzunk létre, amely megfelel a sport elit kategóriájának jövője szempontjából. Úgy véljük, ezt sikerült elérnünk."

Ez lenne tehát a 2026-os megújulás alapja, és a szabályokat várhatóan a Motorsport Világtanács következő ülésén, június 28-án fogják jóváhagyni.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr4518423095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása