Az FIA évről évre felülvizsgálja, hogy milyen hosszúak legyenek a DRS-zónák a különböző pályákon, mivel ez jelentősen befolyásolja, milyen típusú csatákat látunk a versenyeken.
Spa-Francorchamps sem kivétel, mivel itt található a szezon egyik leghosszabb padlógázas szakasza.
Az évek során, különösen a kisebb kategóriákban, láthattuk, hogy a DRS a Kemmel-egyenesben néha túlzottan hatékony volt, ami könnyű előzésekhez vagy inkább kikerülésekhez vezetett, amit általában senki sem szeret.
Éppen ezért az FIA most csökkentette a DRS-zóna hosszát. Bár a detektálási pont változatlan marad, ami továbbra is az Eau Rouge előtt 240 méterre van, a versenyzők csak 75 méterrel később aktiválhatják a hátsó szárnyat, ami hatással lehet az előzési próbálkozások sikerességére.
Idén a Raidillon megmászása után 305 méterrel lehet majd aktiválni a DRS-t. Ez fontos változás, amely nemcsak a versenyt, hanem az időmérőt is befolyásolja, mivel a rövidebb zóna előnyben részesíti azokat, akiknél az autó hatékonyabban működik nyitott DRS-sel.
Spában emellett van egy másik DRS-zóna is, amely a célegyenesben található, de ennek hatása az előzésekre csekély, mivel a szakasz olyan rövid, hogy csak néhány századot lehet közeledni az elöl haladó autóra.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.