Kis módosítás, nagy hatás? – Rövidül a DRS-zóna Spában

Az FIA évről évre felülvizsgálja, hogy milyen hosszúak legyenek a DRS-zónák a különböző pályákon, mivel ez jelentősen befolyásolja, milyen típusú csatákat látunk a versenyeken.

kis_modositas_nagy_hatas_rovidul_a_drs-zona_spaban.png

Spa-Francorchamps sem kivétel, mivel itt található a szezon egyik leghosszabb padlógázas szakasza.

Az évek során, különösen a kisebb kategóriákban, láthattuk, hogy a DRS a Kemmel-egyenesben néha túlzottan hatékony volt, ami könnyű előzésekhez vagy inkább kikerülésekhez vezetett, amit általában senki sem szeret.

Éppen ezért az FIA most csökkentette a DRS-zóna hosszát. Bár a detektálási pont változatlan marad, ami továbbra is az Eau Rouge előtt 240 méterre van, a versenyzők csak 75 méterrel később aktiválhatják a hátsó szárnyat, ami hatással lehet az előzési próbálkozások sikerességére.

Idén a Raidillon megmászása után 305 méterrel lehet majd aktiválni a DRS-t. Ez fontos változás, amely nemcsak a versenyt, hanem az időmérőt is befolyásolja, mivel a rövidebb zóna előnyben részesíti azokat, akiknél az autó hatékonyabban működik nyitott DRS-sel.

Spában emellett van egy másik DRS-zóna is, amely a célegyenesben található, de ennek hatása az előzésekre csekély, mivel a szakasz olyan rövid, hogy csak néhány századot lehet közeledni az elöl haladó autóra.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr8018454703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása