Az F1 vízhűtéses gumitrükkjének valódi jelentése

A Forma–1-es szezonban, ahol a topcsapatok közötti technikai manőverek uralják a színteret, a Brazil Nagydíjon a figyelem középpontjába egy újabb trükkgyanú került - ezúttal a gumik belső vízhűtésének lehetősége.

az_f1_vizhuteses_gumitrukkjenek_valodi_jelentese.png

A spekuláció a 2024-es év során már látott aszimmetrikus fékrendszerekről, hajlékony első szárnyakról a McLaren „mini-DRS-éről” és a Red Bull új elülső állító mechanizmusáról szóló pletykák után egyre csak fokozódik a küzdelem az F1 élcsapatai között.

Amikor a legjobbak közötti teljesítménykülönbség szorosra zárul, a taktika egyik formája, hogy politikai eszközökkel próbálják akadályozni a riválisokat, ahelyett, hogy hasonló megoldásokat fejlesztenének ki ami jelentős erőforrást igényelne.

A legújabb ügy a Red Bull azon kérdéseire irányul, hogy egyes csapatok a gumik felfújásakor kis mennyiségű folyadékot juttatnak-e be, hogy segítsenek szabályozni a hőmérsékletet.

Noha a vádak több, meg nem nevezett csapatra is vonatkoznak, a Motorsport.com forrásai szerint a Red Bull figyelme leginkább a legközelebbi rivális a McLaren felé irányul – bár a McLaren tagadta, hogy bármiféle hasonló módszert alkalmazna.

A Red Bullnak van tapasztalata ezen a téren mivel úgy hírlik, hogy korábban maga is használt hasonló taktikákat amíg néhány éve az FIA egy technikai direktívával be nem tiltotta azokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr5518727700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása