A Forma–1-es szezonban, ahol a topcsapatok közötti technikai manőverek uralják a színteret, a Brazil Nagydíjon a figyelem középpontjába egy újabb trükkgyanú került - ezúttal a gumik belső vízhűtésének lehetősége.
A spekuláció a 2024-es év során már látott aszimmetrikus fékrendszerekről, hajlékony első szárnyakról a McLaren „mini-DRS-éről” és a Red Bull új elülső állító mechanizmusáról szóló pletykák után egyre csak fokozódik a küzdelem az F1 élcsapatai között.
Amikor a legjobbak közötti teljesítménykülönbség szorosra zárul, a taktika egyik formája, hogy politikai eszközökkel próbálják akadályozni a riválisokat, ahelyett, hogy hasonló megoldásokat fejlesztenének ki ami jelentős erőforrást igényelne.
A legújabb ügy a Red Bull azon kérdéseire irányul, hogy egyes csapatok a gumik felfújásakor kis mennyiségű folyadékot juttatnak-e be, hogy segítsenek szabályozni a hőmérsékletet.
Noha a vádak több, meg nem nevezett csapatra is vonatkoznak, a Motorsport.com forrásai szerint a Red Bull figyelme leginkább a legközelebbi rivális a McLaren felé irányul – bár a McLaren tagadta, hogy bármiféle hasonló módszert alkalmazna.
A Red Bullnak van tapasztalata ezen a téren mivel úgy hírlik, hogy korábban maga is használt hasonló taktikákat amíg néhány éve az FIA egy technikai direktívával be nem tiltotta azokat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.