A 2022-ben még Alfa Romeo néven szereplő csapat jól kezdte az új szabályok bevezetése utáni időszakot, de azóta fokozatos visszaesést mutattak.
Az idei szezon során többnyire a mezőny végén találták magukat, és Valtteri Bottasnak, valamint Csounak is komoly nehézséget jelentett a továbbjutás az időmérők első szakaszából (Q1), a pontszerzés pedig szinte elérhetetlennek tűnt számukra.
Ez azonban Katarban megváltozott. Már az időmérő edzésen érzékelhető volt, hogy a Sauber csapat közel kerülhet a top 10-hez, és a futam végén Csou a nyolcadik helyen végzett, négy pontot szerezve az istállónak.
„Az első kör kész káosz volt. A rajt előtt gondjaim adódtak a váltóval, az egyenesben szinte az utolsó helyeken haladtam, majd [Lance] Stroll megint bevetődött mellém. Mindezek után azt mondtam a csapatnak, hogy vissza fogok küzdeni, és a végén sikerült is” – idézte fel Csou.
„Ez egy intenzív futam volt, több fontos előzéssel, és az utolsó biztonsági autós újraindítás sem volt egyszerű. Kevin [Magnussen] mögöttem volt, Alex [Albon] pedig lágy gumikon támadott, de erős tempót diktáltunk. Nagy megkönnyebbülés volt ez számunkra. Tudtuk, hogy ez lehet az idény legjobb esélye, és sikerült kihasználni.”
Ez az eredmény ugyanakkor nem változtat Csou jövőjén, hiszen 2024-ben már nem lesz helye a mezőnyben. Az Audivá alakuló Sauber úgy döntött, hogy mindkét pilótáját lecseréli. „Talán több esélyem lett volna maradni, ha ez az eredmény korábban jön, de nem érzem csalódásként. Az élet néha ilyen” – mondta.
„Másrészt megkönnyebbülés is, mert ez az idény mentálisan rendkívül kimerítő volt. Most talán jót tesz nekem, ha kiveszek egy évet, és várok egy lehetőségre. Ha jövőre nem lesz ülés, talán az azt követő évben. Ezért várok, és úgy érzem, az a legfontosabb, hogy méltósággal búcsúzzak a Forma–1-től. Most sikerült megmutatnom, hogy mit tudok, és ezért hálás vagyok.”
„Ez az eredmény egyfajta bizonyíték is volt. Már csak egy futam van hátra a csapattal, aztán kezdődhet a következő fejezet” – zárta gondolatait a kínai versenyző, akit az utóbbi időben a Ferrari tartalékversenyzői szerepkörével hoztak kapcsolatba.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.