Monza szerződéshosszabbítása után az olasz szurkolók izgatottan várják a hírt, hogy Imola helye az F1-es versenynaptárban a következő szezonokra is biztosított lesz-e.
Eközben Spa-Francorchamps szerződésének hivatalos meghosszabbítása – amely szerint a belga pálya 2031-ig marad, bár a 2028-as és a 2030-as szezonban nem szerepel majd a versenynaptárban – lehetőséget kínál azoknak az európai pályáknak, amelyek nehézségekbe ütköznek hosszú távú megújulásuk során.
Ez lehet gazdasági okok miatt, vagy mert az adott országban már van másik versenyhelyszín.
Ebbe a kategóriába tartozik például Barcelona (amelynek szerződése 2026-ban lejár, majd 10 évig Madrid rendezi a Spanyol Nagydíjat), valamint Imola is. Stefano Domenicali, a Forma-1 vezetője az Autosprint hetilapnak adott interjúban hangsúlyozta, hogy az Autodromo Enzo és Dino Ferrari számára a legideálisabb megoldás a rotáció lehet.
Monzával sikerült meghosszabbítani a szerződést, és a pálya üzemeltetői fontos vállalásokat tettek az infrastruktúra korszerűsítésére.
Amit tavaly Monzában végrehajtottunk, az csupán egy szükséges első lépés volt.
Az elképzelésünk az, hogy még egy történelmi pálya sem mentesülhet a megújulás követelménye alól.
A történelmi jelentőség csak akkor válik értékessé, ha összhangban van a jövő kihívásaival és ez Monza számára is kulcsfontosságú feladat – magyarázta Domenicali.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.