A Red Bull jelentős fejlesztése Austinban és az ami mögötte rejtőzik

Az RB20 fejlesztésének iránya és teljesítménye komoly nehézségekbe ütközött az európai szezon végére, amit a csapat számára különösen problémás monzai hétvége tetőzött.

a_red_bull_jelentos_fejlesztese_austinban_es_az_ami_mogotte_rejtozik.png

Ekkor vált igazán világossá a Red Bull számára, hogy mi is volt a gond a tavalyi autójukkal. Monza egyfajta figyelmeztetésként szolgált, hiszen rájöttek, hogy a helyzetük valóban kritikus.

Waché a közelmúltban elmondta, hogy az októberi austin-i fejlesztési csomag jelentette számukra az áttörést. Bár ezzel némileg csökkent az RB20 maximális potenciálja, az autó teljesítménye azonnal javulni kezdett.

Változtattunk a padlólemezen, amivel sikerült kiküszöbölnünk néhány korrelációs problémát.

Ez ugyan az autó összteljesítményének némi csökkenésével járt, de közben jelentősen javítottunk a korreláción és az egyensúlyi karakterisztikán.... 

Ahogy korábban is említettem, ez önmagában még nem elegendő. A fejlesztési csomag pontosan azt tette amit kellett.

Az aerodinamikai részleg remek munkát végzett.

Ez egyértelműen jelezte, hogy sikerült megértenünk a problémákat, és jó irányba indultunk el.

Természetesen ez nem oldott meg mindent, de az autó egyensúlya sokkal jobb lett.

Waché arról is beszélt, hogy míg Max Verstappen a vezetési képességeivel korábban képes volt ellensúlyozni az egyensúlyi problémákat, a monzai pálya alacsony leszorítóerős jellege végleg feltárta az autó valódi hiányosságait.

Hozzátette, hogy a nehézségek megtapasztalása „pozitív” hatással volt a csapatra mivel ennek köszönhetően az idény utolsó futamain elindulhattak a helyes úton.

Egyértelmű, hogy ha egyensúlyi problémád van, és tovább csökkented a leszorítóerőt, akkor ezek a rejtett egyensúlyi hibák még hangsúlyosabban megmutatkoznak, mind a köridőben, mind a pilóta érzéseiben.

különösen igaz Max esetében aki tehetsége révén sok mindent képes kompenzálni.

Az viszont szintén nyilvánvaló, hogy egy alacsony leszorítóerős pálya ezt a lehetőséget jelentősen korlátozza.

Bizonyos szempontból az a hétvége pozitív volt számunkra mert világosan rámutatott az autóval kapcsolatos problémákra– zárta gondolatait Waché.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr9518779362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása