Trükk vagy véletlen? Verstappen és a füves manőver

A 2025-ös Kínai Nagydíj nemcsak Oscar Piastri első győzelméről marad emlékezetes, hanem a verseny utáni eseményekről is.

verstappen_es_a_fuves_manover.png

Hamilton, Leclerc és Gasly kizárása után a figyelem Max Verstappen furcsa manőverére terelődött: a bokszbejárat előtt letért a fűre. De miért tette ezt?

A Forma–1-ben minden autót és versenyzőt lemérnek a futam után. Ha az autó súlya 800 kg alá csökken, kizárás lehet a következmény.

Az abroncsok kopása miatt a futam végére az autók veszthetnek a tömegükből, így a pilóták gyakran próbálnak plusz súlyt szerezni.

Verstappen trükkje erre épült: a forró gumikhoz könnyen tapadnak a pálya széléről felszedett gumidarabok és törmelékek, amik extra grammokat adhatnak hozzá az autóhoz.

A versenyzők és csapatok az egykiállásos stratégiát választották, mert az új aszfalt kevésbé volt kegyetlen a gumikhoz.

Mégis, a hosszú etapok miatt az abroncsok jelentős súlyt vesztettek – egy kilót is akár, ami korábban George Russell kizárásához vezetett Spában.

Verstappen tapasztalatból cselekedett, és tettével elkerülte a kellemetlen meglepetést.

A következő versenyhétvégén Japánban biztos, hogy minden csapat jobban figyel majd a részletekre!

 

A verseny utáni felvételek egy érdekes jelenetet rögzítettek: Max Verstappen nem a megszokott útvonalon haladt a bokszutcába, hanem áthajtott a füvön. Véletlen volt, vagy szándékos trükk? Úgy tűnik, a cél az volt, hogy némi extra súlyt vegyen fel az autó, mielőtt átesik az ellenőrzésen.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr9618827418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása