A sorozat először tér vissza Kínába 2019 óta, azonban azonnal sprintversenyt rendeznek a helyszínen, ami jelentős változásokat hozhat, mivel mindenki csak egyetlen gyakorlásra számíthat arra, hogy mindent tökéletesen beállítson.
Carlos Sainz elmondta, hogy figyelmeztették a felelősöket, hogy a felkészülés hiánya például ahhoz is vezethet, hogy a csapatok túl alacsonyra állítják az autóikat, majd a verseny végén kizárják őket túlzott kopás miatt, ahogyan tavaly történt Charles Leclerc-rel és Lewis Hamiltonnal Austinban.
A versenyzői eligazításon jeleztük az FIA-nak és az F1-nek, hogy nem jó ötlet azonnal sprintversenyt tartani egy olyan helyszínen, ahol négy-öt éve nem voltunk.
Egyetlen gyakorlással, a jelenlegi szabályok mellett, és a padlólemezek kopását figyelembe véve nem helyes döntés” – mondta Sainz.
A spanyol emellett aggodalmát fejezte ki, hogy a pálya újraaszfaltozása miatt nem lesz tapadásuk, ahogyan például a 2020-as Török Nagydíj esetében.
Ez mind csak bizonytalanságot szül. Lehet, hogy nektek otthon izgalmas, de a mérnökök és pilóták számára ez olyasmi, amivel szerintem nem kéne kockáztatni, és inkább normális hétvégét kellene tartani.
Sainz alapvetően nem a sprintformátummal van problémája, hanem azzal, hogy a hosszú kihagyás után azonnal ilyen hétvégét tartanak.
Sergio Perez eközben arra hívja fel a figyelmet, hogy akár a pályával és a csatornafedelekkel is lehetnek problémák, ahogyan történt idén Bahreinben vagy tavaly Las Vegasban.
A show szempontjából nyilván jó dolog, de a felkészülés szempontjából egyértelműen nagyon nehéz lesz. Én például sosem versenyeztem még ott a Red Bull-lal, tehát elég sok dolgunk lesz majd az egyetlen gyakorlat során. Perez csapattársa, Max Verstappen, aki amúgy is híres ellenzője a sprinteknek, szintén rossz ötletnek tartja a kínai lebonyolítást.
Amikor ilyen régóta nem voltál egy pályán, akkor sosem tudhatod, mivel kerülsz szembe, nem igaz? Szóval jobb lett volna normális versenyhétvégét tartani.
Persze ez kicsit izgalmasabbá teszi a dolgokat, és valószínűleg ezt szeretnék látni. Ha viszont kizárólag a versenyzést és a teljesítmény oldalát nézem, akkor ez nem a legokosabb döntés.
Majd meglátjuk, milyen kihívásokkal nézünk szembe. Mindig is szerettem ott vezetni, szóval remélem, hogy annyira jól kezdünk, amennyire csak lehet, és remélhetőleg nem kell majd túl sok mindent finomhangolni az autón.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.