Alonso jelenleg a Forma–1 legtapasztaltabb versenyzője, hiszen az októberi Mexikói Nagydíjon már 400. alkalommal állt rajthoz.
A spanyol pilóta 2001-ben debütált, és karrierje során olyan autókat is vezetett, amelyek V10-es, V8-as vagy V6-os hibrid motorral voltak felszerelve.
Amikor arról kérdezték, mi az, amit a múltból hiányol a mai Forma–1-ből, Alonso így válaszolt:
A verseny közbeni tankolást. Az autókat, amelyek vasárnap gyorsak voltak.
A motorhangot. A nagyobb szponzorokat. A rajtrácson lévő lányokat. A fiúkat is a rajtrácsról. Más volt a marketing. Ma már minden a közösségi médiában zajlik, míg korábban inkább a valós világra fókuszáltunk.
Az Aston Martin versenyzője ugyanakkor elismerte, hogy a sok kihívás ellenére a Forma–1 jelenleg van a legjobb helyzetben:
„Szerintem most nagyon jó állapotban van az F1. Világszerte népszerű különösen az Egyesült Államokban, ami a Liberty Media és az intézkedéseik érdeme.”
A csapatok ma már rendkívül profik, nagyon fegyelmezettek, és figyelnek a költségek plafonjára.
Úgy gondolom, ez a Forma–1 egyik legszebb időszaka lehet. Igaz régebben – főként a kiállásoknál – több stratégiai lehetőség állt rendelkezésre: több vagy kevesebb üzemanyag három kiállás egy kiállás. Nem kellett annyit spórolni, mint manapság.
A versenyeken is mivel csak harminc kilónyi üzemanyaggal indultunk az időmérős és a versenytempó között legfeljebb egy másodperc különbség volt.
Most azonban az akkumulátorok és a teljes tank miatt a verseny elején néha akár hét másodperccel is lassabbak vagyunk. Ez kevésbé motiváló.
Mindezek ellenére úgy gondolom, hogy a sportág most éli a legjobb időszakát.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.