Az Aston Martin legfrissebb járműve előre vetíti, hogy milyen terveket dédelget a Mercedes 2024-re.

Bár csak szerdán tárja fel a Mercedes 2024-es autóját, az Aston Martin AMR24-ese már előhozott egy fontos változást, ami alapvető irányváltást jelezhet a W15-ös modellben.

az_aston_martin_legfrissebb_jarmuve_elore_vetiti_hogy_milyen_terveket_dedelget_a_mercedes_2024-re.png

Már egy ideje nyilvánvaló, hogy James Allison technikai csoportja komoly átalakításokra készül a Mercedes idei versenyautójával kapcsolatban. Tavaly egyértelművé vált, hogy az addig követett útvonal nem hozta meg a várt eredményeket. Toto Wolff csapatvezető 2023 végén kijelentette, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy visszatérjenek az élmezőnybe.

Bár a Mercedes konkrét változtatásait csak szerdán ismerhetjük meg, és talán még a tesztek kezdetéig sem, az újonnan bemutatott AMR24-ben van egy meghatározó jel, ami előrevetíti, hogy milyen irányban haladnak a Mercedes csapatánál 2024-ben. Mivel az Aston Martin ugyanazt a váltót és hátsó felfüggesztést kapja, mint a Mercedes, így követniük kell ugyanazt az irányt, mint a német csapatnak.

Az Aston új autójának első fotóin jól látható, hogy a csapat a hátul nyomórudas felfüggesztést választotta, ami arra utal, hogy a Mercedes is ezt az irányt követi. "Az új felfüggesztést a Mercedes-től örököltük" - mondta Dan Fallows technikai igazgató. "Ők biztosítják a váltót és a hátsó felfüggesztés felépítését, ami néhány apró változtatáson ment keresztül tavalyhoz képest."

2023-ban csak a Mercedes és a Ferrari alkalmazta a nyomórudas hátsó kialakítást, ami azt jelentette, hogy az ügyfeleknek is ezt kellett használniuk. Közben a Red Bull továbbra is a nyomórudas felfüggesztést preferálta, és az eredmények azt mutatják, hogy több előnyt nyújthat, ezért érthető, hogy mások is követni próbálják őket ezen a téren.

Bár a nyomórudas felfüggesztésnek hátrányai lehetnek a tömeg és a súlypont tekintetében, aerodinamikailag előnyösebb, mivel több helyet hagy a légáramlatoknak a hátsó részen, ami segíti növelni a leszorítóerőt a padlólemezen és a hátsó szárnyon.

A nyomórudas hátsó felfüggesztést természetesen a Williams is alkalmazta 2024-re, mivel ők is a Mercedes partnercsapatai közé tartoznak. James Vowles csapatfőnök elmondta bemutatójuk során, hogy izgalmas és érdekes fejlesztések lesznek ezen a területen.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr6018324749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása