A 7. Emilia-Romagna Nagydíj izgalmas csatát hozott a Red Bull és a McLaren versenyzői között

A pole pozícióból Verstappen rajtolhatott, míg Piastri a három helyes rajtbüntetése miatt az ötödik helyről indult. Verstappen és Piastri között Norris, Leclerc és Sainz várta a lámpák kialvását a rajtrácson.

a_7_emilia-romagna_nagydij_izgalmas_csatat_hozott_a_red_bull_es_a_mclaren_versenyzoi_kozott.png

A két Mercedes a hatodik és a nyolcadik helyet foglalta el, Russell és Hamilton sorakozott fel a csapat színeiben. A két Red Bull a hetedik és kilencedik pozíciót szerezte meg az időmérőn, Cunoda és Perez révén, míg Perez a 11. pozícióból rajtolt. Alonso a 19. helyen végzett az időmérőn, de a parc fermé szabályok megszegése miatt a bokszutcából kellett indulnia.

A top 10 versenyzői mindannyian a közepes keverékű gumikat választották a rajthoz, míg Perez a kemény keveréken, Alonso pedig a lágy gumikon próbált minél előrébb kerülni a gyenge időmérő eredményük után.

A rajtnál Norris remekül indult, de nem tudta megelőzni Verstappent, így a holland maradt az élen. Őt követte Leclerc, Sainz, Piastri, Russell és Hamilton. Hülkenberg a nyolcadik helyre jött fel, míg Cunoda visszaesett a kilencedik helyre. Perez az utolsó pontszerző helyen, a tizedik pozícióban kezdte a versenyt.

Verstappen lépésről lépésre kezdett elhúzni Norristól, aki körülbelül 1,5 másodperces távolságot tartott Leclerc-től. Piastri folyamatosan támadta Sainzot, míg Alonso, miután beragadt Sargeant mögé, már a futam elején kijött a kemény keverékű gumikért.

Albon is korán kijött a bokszba, de az egyik gumiját nem rögzítették megfelelően, így ismét ki kellett állnia, és ezzel körhátrányba került. Ráadásul 10 másodperces büntetést is kapott. A középmezőny több versenyzője is korai kiállást választott, ami Cunodának kedvezett, így nyert pályapozíciót Hülkenberggel szemben.

Verstappen előnye a 20. körre már közel 6 másodpercre nőtt, miközben Perez a nyolcadik helyen csúszott a kavicságyba, így Stroll közel került hozzá. Piastri továbbra is közel maradt Sainzhoz, de nem tudta igazán támadni.

a_7_emilia-romagna_nagydij_izgalmas_csatat_hozott_a_red_bull_es_a_mclaren_versenyzoi_kozott_1.png

Az élmezőnyben Russell volt az első, aki a kiállás mellett döntött, a brit a 22. körben jött ki a bokszba. Egy körrel később Norris is kiállt, aki közvetlenül Perez mögé tért vissza a pályára, majd a célegyenes végén sikeresen megelőzte a mexikói versenyzőt.

Verstappennek a fekete-fehér zászló mellett még a bokszba is be kellett hajtania a pályaelhagyások miatt, és vele együtt Piastri is ugyanezt tette. A holland pilóta 4,5 másodperc hátrányból tért vissza Norris elé, azonban éles szemmel kellett őrködnie, hogy ne csússzon ki újra a pályáról, mert ez már büntetést vont volna maga után.

Leclerc a 26. körben éppen csak Pérez elé és Piastri elé tért be a bokszba, de ekkor még a leggyorsabb volt az egész mezőnyben. Leclerc és Piastri mindketten megelőzték Perezt a következő körben, míg Hamilton 4-5 másodpercet veszített azzal, hogy kavicságyba csúszott.

A 27. körben Sainz és Hamilton is kereket cserélt, így az élen már mindenki túl volt az első kiálláson. Ekkor az állás Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Pérez, Sainz, Russell, Stroll, Hamilton, Magnussen volt – Pérez, Stroll és Magnussen még nem jártak a bokszban.

Sainz túljutott Pérezen, de ekkorra már több mint 6 másodperc volt Piastri és Sainz között, míg Piastri Leclerc mögött haladt, aki viszont DRS-távolságon belül volt. Verstappen az élen 6,5 másodperccel növelte előnyét a futam feléhez közeledve.

Russell és Hamilton is megelőzte Perezt, Norris pedig megkérdezte csapatait, miért lassabb, mint a mögötte érkezők, és még a válasz sem nyugtatta meg, hogy Leclerc és Piastri jobban koptatja a gumikat, mint ő – Verstappentől 6 másodpercre, Leclerctől pedig 3 másodpercre volt.

Pérez a 38. körben járt a bokszban, és vele tartott Stroll és Magnussen is, a mexikói pedig a 11. helyre tért vissza. A kiállások után Cunoda, Hülkenberg és Ricciardo szerezte meg az utolsó három pontszerző helyet.

A mexikói megelőzte mindkét Red Bullt és Hülkenberget is, így feljött a nyolcadik helyre, Leclerc pedig folyamatosan közeledett Norrishoz, és sikerült is leszakítania magáról Piastri-t. A monacói a 42. körben már csak 1 másodpercre volt Norrishoz képest.

Stroll megelőzte Hülkenberget, és feljött a tizedik helyre, Norris pedig felgyorsított, és ismét 6 másodpercre csökkentette a hátrányát Verstappen mögött, míg mögötte Leclerc hibázott és 2 másodperccel nőtt a hátránya.

Amikor Verstappen-Norris közötti különbség már csak 4,5 másodpercre csökkent, Verstappen jelentette a rádión, hogy nem működnek a gumijai. Leclerc ekkor már csak 3 másodpercre volt Norristól, így csak előre kellett koncentrálnia.

11 körrel a leintés előtt Russell a hatodik helyre jött ki, csak egy pozíciót vesztve ezzel a bokszkiállással, és még meg is futotta a leggyorsabb kört. Norris eközben már csak 2,5 másodpercre volt Verstappentől, akire rászóltak, hogy ne lépje át a fehér vonalat, mert büntetés járna érte.

6 körrel a leintés előtt már csak 1,5 másodperc volt a különbség Verstappen és Norris között, de Norris két apró hibát is elkövetett, ami kicsit visszavetette. Az utolsó előtti körben már csak 1 másodpercre csökkent a holland és a brit közötti távolság, az utolsó körben pedig Norris nem nyithatta ki a DRS-t, de már csak 7 tized volt közöttük. A leintésnél maradt ez a különbség, és Verstappen győzött 725 ezreddel.

Dobogóra állhatott még Leclerc, míg a pontszerző helyeken Piastri, Sainz, Hamilton, Russell, Pérez, Stroll és Cunoda végzett. A leggyorsabb körért járó pontot Russell szerezte meg, a nap versenyzőjének pedig Norrist választották.

Verstappen győzelmével 48 pontra növelte az előnyét a pontversenyben, Leclerc megelőzte Perezt, és már Norris is csak 6 pontra van tőle. A konstruktőrök között 56 egység a Red Bull előnye a Ferrari előtt, a McLaren pedig a harmadik helyen áll.

A Forma-1-es szezon jövő héten a Monacói Nagydíjjal folytatódik, majd egy hét szünetet követően a sorozat visszatér Észak-Amerikába, ahol a Kanadai Nagydíjra kerül sor.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://f1rajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr1018411105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

f1 rajongó

Friss topikok

Címkék


 

süti beállítások módosítása